Monday 9 July 2012

AKU DAH JATUH CINTA DENGAN B COMPLEKS SHAKLEE!!!


               Alhamdulillah, aku berasa sangat teruja menguruskan sendiri segala urusan pengubahsuaian rumah baruku di Bintulu. Setiap hari pasti kelibatku akan kelihatan di mana-mana. Hatta di kedai elektrik, kedai simen, kedai tiles mahupun kedai perabot. Di tambah lagi dengan kesibukanku menghantar dan mengambil anak-anakku pergi dan balik dari sekolah kebangsaan dan agama serta lain-lain urusan lagi. Melihatkan keadaanku kini, pasti timbul perasaan tidak percaya di hati mereka-mereka yang pernah mengetahui sejarah silamku jatuh sakit teruk pada suatu ketika dahulu (please refer to entry bertajuk “Letter To Jessie Chung”).
                Dalam kesibukanku menguruskan segala persiapa tersebut, tiba-tiba aku perasan “every muscle in my body was so tense”. Aku juga mula merasakan “shoulder pain” yang teramat sangat serta tanganku sudah mula menggeletar. Seminggu berlalu, namun keadaanku masih sama tetapi kali ini aku lebih panik kerana aku berasa seolah-olah mengalami “mental block”. Aku bermohon kepada Allah untuk mengetahui apa yang sebenarnya yang berlaku? “What caused that”? “Will it continue to happen for the rest of my life”? “Ya Allah, berilah hambamu ini kekuatan fizikal dan mental yang kuat untuk aku tabah hadapi segala cabaran dan dugaanmu. Kalau aku sakit, siapa yang nak uruskan makan minum anak-anakku, siapa yang nak hantar mereka ke sekolah, siapa yang nak uruskan rumah baruku. Aku tiada saudara-mara di sini Ya Allah. Suamiku pula hendak mencari rezeki. Ya Allah, aku berserah sepenuhnya padamu ya Allah. Bantulah aku mencari jalan penyelesaian kepada apa yang sedang berlaku padaku ketika ini”.
                Aku bingung apabila memikirkannya. Tambahan pula, aku sememangnya sudah mengambil pelbagai supplement seperti spirulina, vitamin c, multivitamin dan Omega3. Allah sememangnya maha mendengar doa hambanya. Kebetulan buku Janet Maccaro, Phd, CNC bertajuk “Brain Boosting Food” dan “Change Your Food Change Your Mood” yang aku order dari amazon.com tiba tepat pada masanya or should I say “the book found me”.
                Tara! Rupa-rupanya apa yang aku alami ini adalah kesan dari stress yang agak berpanjangan..Janet Maccaro menerangkan dengan “detail” betapa pentingnya seseorang itu mengambil “A GOOD TOTAL B COMPLEX” supplement in times of stress. Menurut Janet Maccaro lagi, B Complex sangat penting untuk menjaga “nervous system” seseorang. Aku seraya berfikir “What does she mean with a good total B Complex?” Rupa2nya bila aku belek-belek B complex yang ada di farmasi2, bukan semua B Complex yang berada di pasaran itu lengkap. Tanpa berlengah, aku pun memulakan pencarian B Complex yang “GOOD” dan “TOTAL”. He..He..Subhanallah! Sekali lagi Allah menunjukkan jalannya kepadaku sekali lagi kepada “B COMPLEX SHAKLEE”.




 
                Alhamdulillah, phew! Leganya aku! Baru hari pertama makan B Compleks Shaklee tersebut, aku dapat merasakan kelainan kepada tubuh badanku terutamanya mindaku. Aku berasa sangat relaks dan tenang walaupun dalam keadaan stress yang amat sangat. “By one week time”, tanganku sudah tidak menggeletar lagi. Tubuh badanku juga semakin bertenaga dan aku semakin fokus!. Syukur….
                Yang paling aku bersyukur sangat-sangat adalah bagaimana aku dengan tenang dapat “cope” dengan keadaan arwah mak yang melalui pelbagai cabaran dan dugaan sepanjang tempoh arwah mak bertarung dengan kanser (Please refer to entry Epilog Sebuah Kehidupan). So for those people out there, please do not hesitate to sms me or call me at 012-8055373 or email me at wanadlinwanmahmood@yahoo.com.my  to try vitamin B Complex Shaklee yang mengandungi pelbagai khasiat seperti di bawah:




Akhir kata, “The BIG B is now my Best friend, my Beauty and my Brain food. Tq Allah for the gift of health that is keeping me alive”……

No comments:

Post a Comment