Monday 18 June 2012

Supernanny Approach

Menghadapi karenah anak-anak yang semuanya lelaki sememangnya sangat menguji kesabaran aku dan suami. Baru aje nak relaks lepas mengemas rumah, memasak, basuh baju dan lain-lain, dah berserepah balik..Belum lagi cerita anak-anak aku berkelahi sesame sendiri..”Umi, Abang Haikal tu yang buat Haziq,” kata Haziq. Tak sempat aku nak bercakap, Abang Haikal dah membalas “Tak Umi, Haziq yang start dulu”. Kerap kali aku membasahkan bibirku dengan kalimah “Hasbunallahuwanikmalwakil” dan syukur selepas itu, aku mendapat ketenangan dan kesabaran dalam menghadapi segala-galanya...Di kesempatan ini, aku juga ingin berkongsi satu ceramah yang aku buat bersama warga kilang sawit suamiku. Ceramah ini bertajuk “Anak-Anak: Tips dan Menghadapi Karenah” yang mana Ilmu tersebut aku perolehi dari J. Frost atau lebih dikenali Supernanny dan Dato’ Fadzilah Kamsah. Alhamdulillah, aku bersyukur dengan ilmu yang aku perolehi ini yang ternyata banyak membantu aku dalam menangani karenah anak-anakku. Semoga Allah mengurniakan rahmat kepada kita semua dalam usaha kita mendidik anak-anak..Happy Reading.. name="wmode" value="transparent"/>
View more presentations from sitihafiz.

No comments:

Post a Comment